0492 - 59 31 31

Van 09.00 uur tot 12.30 uur
Van 13.30 uur tot 17.00 uur
(op vrijdag tot 16.00 uur)
Onze oplossingen

Aanbieding ontvangen?

Tips & Advies Pro Administrateur

Voor wie in het MKB verantwoordelijk is voor boekhouding, contracten en alle financiële en fiscale zaken

Tips & Advies Pro Administrateur is ... 

een adviesbrief: op papier en/of digitaal beschikbaar

  • om het uitgebreide takenpakket als verantwoordelijke voor de administratie efficiënt uit te voeren
  • om een antwoord te krijgen op (complexe) boekhoudtechnische vragen
  • om de loonadministratie optimaal op te volgen
  • om contracten op te volgen
  • om snel op de hoogte te zijn van nieuwe wetgeving en regels inzake belastingen, bankzaken, verzekeringen, ondernemingsrecht, personeelszaken, ...
  • om de gevolgen te kennen van nieuwe wetgeving en regels
  • om u te helpen in uw zoektocht naar kostenbesparingen
  • om onderbouwd financieel advies te geven aan de directie van een bedrijf
  • om met kennis van zaken overleg te plegen met uw bedrijfsleider, verzekeringsadviseur, ...

een uniek concept

  • praktische, direct toepasbare adviezen
  • kort en krachtig – in heldere en duidelijke taal
  • 100% wettig, 100% veilig en zonder risico's
  • volledig onafhankelijk advies
  • 'niet tevreden, geld terug'-garantie

een unieke samenwerking tussen

  • het interne redactieteam van vakspecialisten
  • een breed netwerk van externe ervaringsdeskundigen uit verschillende bedrijfstakken
  • mensen 'uit de praktijk' en juist daarom zijn onze adviezen goed toepasbaar

Deze adviesbrief is er speciaal voor ... 

de verantwoordelijke voor de administratie in een onderneming

  • die zijn uitgebreide takenpakket efficiënt wil uitvoeren
  • die een antwoord zoekt op (complexe) boekhoudtechnische vragen
  • die de loonadministratie optimaal wil opvolgen
  • die zijn inbreng wil hebben bij het sluiten van contracten
  • die snel op de hoogte wil zijn van nieuwe wetgeving en regels
  • die de boekhoudtechnische gevolgen wil kennen van nieuwe wetgeving en regels
  • die op zoek is naar kostenbesparingen
  • die onderbouwd financieel advies wil geven aan de directie van het bedrijf
  • die met kennis van zaken wil kunnen overleggen met de verzekeringsadviseur, ...

de accountant, de administrateur, de belastingadviseur

  • die de verantwoordelijke voor de boekhouding optimaal wil begeleiden met fiscale, juridische en financiële tips, adviezen en oplossingen

Bij deze adviezen krijgt u tevens: 

gebruiksklare modeldocumenten, modelbrieven, checklists, ...

  • om de adviezen en oplossingen direct in de praktijk toe te passen
  • en eenvoudig aanpasbaar aan uw gegevens en situatie

rekentools

  • om snel de meest voordelige oplossing te berekenen voor uw persoonlijke situatie
  • om verschillende oplossingen te vergelijken en zo de beste oplossing te kiezen

voorbeelden en bronmateriaal

  • om met kennis van zaken en doelmatig overleg te plegen

Deze extra's downloadt u snel en eenvoudig via uw digitale versie van deze adviesbrief.

Deze thema's komen regelmatig aan bod ...


Aansprakelijkheid

  • Bestuurdersaansprakelijkheid
  • Productaansprakelijkheid
  • Varia
  • Werkgeversaansprakelijkheid

Administratie

  • Boekhoudplicht
  • Inrichten administratie
  • Jaarrekening
  • Loonadministratie
  • Personeelsadministratie
  • Richtlijnen
  • Varia

Auto

  • Auto van de zaak
  • Bestelauto van de zaak
  • Fiscaal
  • Varia
  • Verzekeringen

Automatisering

  • Contracten
  • Privacy
  • Varia
  • Website

Bedrijfsoverdracht

  • Belastingen
  • Bor
  • Estate planning
  • Familiestatuut
  • Testament
  • Varia

Belastingen

  • Btw
  • Erf- en schenkbelasting
  • Heffingen lokale overheden
  • Inkomstenbelasting
  • Loonbelasting- en premies
  • Overdrachtsbelasting
  • Varia
  • Vennootschapsbelasting

Besloten vennootschap

  • Aandelen
  • Bestuurdersaansprakelijkheid
  • DGA
  • Holding
  • Juridische documenten
  • Varia

Controle

  • Belastingen
  • SZW
  • Varia

Financieringen

  • Aandelen
  • Bank
  • Crowdfunding
  • Familie
  • Varia

Intellectuele eigendom

  • Geheimhouding
  • Handelsnamen
  • Licenties/royalties
  • Merkenbescherming
  • Varia

Overeenkomsten

  • Algemene voorwaarden
  • Consumenten(ver)koop
  • Import/export
  • Inkopen
  • Offertes
  • Varia
  • Verkopen

Pensioen

  • Bedrijfspensioenfonds
  • DGA
  • Personeel
  • Varia
  • Verzekeren

Rechtsvorm

  • BV
  • Coöperatie
  • Internationaal
  • NV
  • Personenvennootschappen
  • Stichtingen
  • Varia
  • Verenigingen

Vastgoed

  • Aannemingsovereenkomst
  • Belastingen
  • Financiering
  • Huur & verhuur
  • Koop en verkoop o.g.
  • Projectontwikkeling
  • Varia
  • Vergunningen

Verzekeringen

  • Auto
  • Bedrijf
  • Personeel
  • Privé
  • Varia

Werkgeverszaken

  • Arbeidsovereenkomst
  • Arbo
  • Cao
  • Loonbelasting & premies
  • Or
  • Varia
  • Volmachten aan werknemers
  • Ziekte & verlof
  • Zzp´er (VAR/DBA)

Voor deze adviesbrief kiest u uit de volgende abonnementsformules ...

papier + digitaal

  • per de post elke maand in uw brievenbus
  • per e-mail elke maand in uw mailbox
  • 24/7 online toegang tot de digitale versie (website + app)
  • alle eerder verschenen artikelen beschikbaar in het digitale archief

alleen digitaal

  • per e-mail elke maand in uw mailbox
  • 24/7 online toegang tot de digitale versie (website + app)
  • alle eerder verschenen artikelen beschikbaar in het digitale archief

Ontdek ons voordelige aanbod per abonnementsformule hieronder!

In het recentste nummer leest u adviezen over ...


jaargang 2 - nummer 7 - 25.10.2018

PRIVACY

Geen inzage geven in persoonsgegevens?

Inmiddels is de eerste boete uitgedeeld op basis van de AVG aan een bedrijf dat zijn klant geen inzage in zijn persoonsgegevens gaf.

VOORRADEN

Voorraadtelling tijdrovend en niet leuk, maar biedt wel kansen

Een jaarlijkse nachtmerrie voor iedere administrateur: inventariseren op 31 december. Maar dit noodzakelijk kwaad biedt u ook kansen en zelfs voordelen. Hoe haalt u het maximale uit de jaartelling van uw voorraden?

ADMINISTRATIE

Meer krediet, minder kosten in 2019, houd de balans ‘kort’!

Het boekjaar 2018 is alweer bijna voorbij. Voor u als administrateur een belangrijke periode. Welke acties moet u echter nu al in gang zetten om ervoor te zorgen dat u de balans 2018 ‘kort’ houdt? Welke voordelen heeft ‘kort houden’ en wat is daarbij cruciaal?

BTW

Met collega’s naar een event, kwalificeert dat dan als ‘reis’?

Congressen of bedrijfsevents organiseren en hotelovernachtingen of busreisjes in- en doorverkopen aan personeel, relaties en klanten? Ook dat ligt vaak op uw bordje. Hoe dan de btw berekenen? Pas dan op voor de reisbureauregeling! Kent u de ins en outs?

PERSONEEL

De fiscale gevolgen van personeelsleningen

Veel werknemers ondervinden op dit moment problemen bij het afsluiten van een lening voor een eigen woning, maar ook voor consumptief krediet, zoals voor de aanschaf van een auto. Is er hier een rol weggelegd voor de werkgever en wat betekent dit dan fiscaal?

BANKZAKEN

Vanaf 1 januari 2019 geen adresgegevens betalingen

Veel boekhoudprogramma’s koppelen de adresgegevens van de binnenkomende betalingen automatisch aan de betreffende klant. Dat scheelt de boekhouding veel tijd en moeite. Wat gaat daar nu in veranderen?

FINANCIERING

Verpanding van vorderingen

Het verpanden van vorderingen is voor veel bedrijven belangrijk om voldoende financiering aan te kunnen trekken. Hoe werkt dit en waar moeten de pandgever en de pandhouder rekening mee houden bij het vestigen van een pandrecht?

BELASTINGEN

Voorkomen dat fiscus lening als onzakelijk aanmerkt

Als geldverstrekker aan de eigen BV moet uw DGA zich zakelijk opstellen. De lening moet zakelijke voorwaarden hebben met een degelijk zekerheidsrecht, anders is de kans groot dat de fiscus de DGA-vordering als onzakelijk aanmerkt. Wat is er nu beslist door de rechter?

RECHT

Hoe is de samenwerking met een onderneming goed geregeld?

Nu het economisch beter gaat, willen veel BV’s participeren in andere vennootschappen en ondernemingen. Hoe regelt en bewaakt u dat dit goed gaat? Hoezo is dat afhankelijk van de rechtsvorm? Wat zijn de voor- en nadelen van een joint venture?

RECHT

Bewind voor bedrijfsopvolging regelen?

Klik op de afbeelding en bekijk een voorbeeld van de gedrukte versie ...

Aanbod
Looptijd
Frequentie
Papier
Via e-mail
Website
Opbergmap
App

 

 

Aanbod
Frequentie
Papier
Via e-mail
Website
Opbergmap
App

 

 

PAPIER + DIGITAAL

Abonneeaanbod

€ 194

 97,-

Bij meerdere jaarabonnementen
1 jaar
Maandelijks
Prijzen zijn excl. btw

Standaardaanbod

 194,-

1 jaar
Maandelijks
Prijzen zijn excl. btw

DIGITAAL

Ontdekkingsaanbod

GRATIS

Eenmalig aanbod
3 maanden
Maandelijks

 

 

Prijzen zijn excl. btw

Standaardaanbod

 175,-

1 jaar
Maandelijks

 

 

Prijzen zijn excl. btw
 

Aanbieding ontvangen?


Een vraag?
Bel onze Klantenservice

0492 - 59 31 31